Khamis, 25 Ogos 2011

Panass..Umno PP Beri Amaran "Tutup Mulut" Pada Gerakan.

Semalam, lidah rasmi UMNO telah mendedahkan apa yang selama ini memang tersirat di hati para pemimpin UMNO.

Tulisan seorang pengarang kanan Utusan Malaysia dengan tajuk kecil “Ketua Menteri Pulau Pinang untuk UMNO?” yang disiarkan hari ini mengesahkan apa yang disebutkan oleh Guan Eng sebelum ini.

Dalam tulisan Zaini Hassan, beliau mendesak UMNO dan BN supaya “memberi balik pusingan Ketua Menteri kepada UMNO yang menang semua kerusi yang ada dalam DUN sekarang”.

Tidak pasti apa maksud “memberi balik” kerana sejarah politik Pulau Pinang dengan majoriti penduduknya dari kaum Cina dan India tidak pernah mempunyai Ketua Menteri daripada UM Yang ada sejak Merdeka adalah wakil dari MCA dan Gerakan sehinggalah BN tumbang dalam PRU ke-12 pada 2008.

Penulis lidah rasmi UMNO itu penuh yakin bahawa jika semua pihak setuju dengan cadangannya supaya UMNO diumumkan terelebih dahulu sebagai Ketua Menteri, Pulau Pinang akan berjaya diambil semula oleh BN.

Penulis itu menambah: “Jika semua pihak setuju maka, undi Melayu yang diberi kepada PKR itu akan kembali kepada UMNO dan UMNO pastinya akan menerajui semula negeri itu kelak. Walaupun ada yang kata idea ini seperti mimpi di siang hari atau mustahil kerana orang Cina tidak akan bagi, tapi dalam politik ia boleh berlaku”.

Justeru, pengarang lidah rasmi UMNO itu meminta Gerakan menutup mulut. Dia menulis: “Tak payah bising-bising. Gerakan jangan buat kecoh. Senyap dan tumpukan kepada pilihan raya”.


2 ulasan:

  1. Kalau melayu UMNO yang jadi KM maka terjuallah
    PP.Jahanam PULAU tu dikerjakan oleh puakx yang
    pentingkan perut sendiri.Sekor pun pemimpinx puak
    ini tak layak jadi KM.

    BalasPadam
  2. saborrr jelaaa gerakan ko 2 bodoh cgt..biar jee OmNo hina londehkan ko..kuar je dari BN...jgn laa jd pencacai..

    BalasPadam