Isnin, 5 Disember 2011

Mampukah Artis ini Berjihad..??

Datuk Seri Muhyidin bin Mohd. Yassin Timbalan Perdana Menteri Malaysia Malaysia dan Timbalan Presiden UMNO amat berbangga dengan kejayaan anaknya yang dianugerahkan Artis Baru Terbaik serta Lagu Inggeris Tempatan Terbaik (Got To Go) Anugerah Industri Muzik Malaysia 2011 ke-18 (AIM18) baru ini.

Najwa berkata, dia tidak percaya dengan badi yang sering dikaitkan dengan anugerah itu bila dikaitkan menang atas populariti bapanya.

"Saya tak percaya pada badi anugerah ini. Apa yang penting, kita kena melipatgandakan usaha dan tidak membiarkan hasil kerja kita terhenti setakat ini saja,” katanya.

"Bagi saya, anugerah itu lebih kepada pembakar semangat untuk saya meneruskan perjuangan dalam bidang ini.

Ada lagu untuk Muhyiddin yang juga bekas Menteri Besar Johor yang diilhamkan difacebook;

Ayahanda di medan jihad
Anakanda di medan maksiat
Sama-sama berkubang
Sama-sama berbakti
Semoga gelap hati

Majulah Ayahanda maju jangan undur
Anakanda mohon doa restu
Rela sehidup semati bersamamu
Oh! Mujahidku
- Blog BumiPerak


JuRaGan :
Bagaimana mungkin rakyat dari golongan muda mampu terdidik dengan teladan yang mulia daripada keluarga Pemimpin Umno??Tidak malukah penyokong Pencacai Umno apabila pemimpin mereka melaungkan Jihad Dalam Agama..sedangkan maksiat dihadapan mata tidak ditegur dan terasa bangganya.

Inilah kehinaan dari Allah,Bercakap dan melaung-laungkan mengenai perjuangan Rasulullah
yang perlu dicontohi oleh Umno,sesungguhnya inilah golongan munafik yang menyakiti hati Rasullullah,kerana bangga dengan apa yang dibenci oleh Rasullullah.




29 ulasan:

  1. Ramai juga di kalangan pemerhati PAS yang hadir di Kongres PKR mula jadi keliru dengan arah pemikiran Azmin Ali. Ramai yang perasan. Ramai juga yang tidak. Tapi kebanyakan pemerhati PAS yang duduk bersama penulis di barisan belakang – mula memandang sesama sendiri.

    Apa ‘reference’ Azmin Ali waktu mengutarakan pandangan bahawa PKR – adalah mereka yang tergolong dalam kelompok – Children of Light; sementara UMNO lebih layak digelar sebagai ‘Children of Darkness’.

    Seorang pemerhati PAS, yang juga belajar dalam ‘Comparative Religion’ di IIUM; mula geleng kepala dan tidak bersetuju. Penulis bertanya, apa yang dia tidak sependapat?

    Dia mula mengatakan bahawa istilah ‘children of light’ ini hanya terdapat dalam agama Kristian!

    Seorang pelajar Phd IIUM mula memberikan arguments bahawa istilah yang digunakan Azmin Ali memang mempunyai konotasi Kristianiti yang sangat nyata.

    Apa halatuju Azmin ini sebenarnya? Apakah Azmin sudah terlalu terbuai dengan pemikiran ultra liberal sehingga mula menggunakan istilah Kristian sewaktu membawa argument politik? Ini semua perlu ditegur oleh PAS.

    Contoh:-

    Believe in the light, that ye may be the children of light.

    John 12:36


    Isaiah 42:6

    “I, the LORD, have called you in righteousness; I will take hold of your hand. I will keep you and will make you to be a covenant for the people and a light for the Gentiles.


    Isaiah 42:16

    I will lead the blind by ways they have not known, along unfamiliar paths I will guide them; I will turn the darkness into light before them and make the rough places smooth. These are the things I will do; I will not forsake them.


    Isaiah 49:6

    he says: “It is too small a thing for you to be my servant to restore the tribes of Jacob and bring back those of Israel I have kept. I will also make you a light for the Gentiles, that you may bring my salvation to the ends of the earth.




    Apakah ini asas arguments Children of Light yang dinyatakan oleh Azmin Ali???

    copy/paste dari blog MiM

    BalasPadam
  2. maksiat?/?? hahahaha

    BalasPadam
  3. What do you mean by maksiat? Did she perform any unethical act? The sin she's committing is between her and Allah..
    Ok..what about those people chanting slanders among Muslim? eventhough they know it's untrue...The sin they committing is between them and Muslim and also Allah..Judge for yourself, your opinion has no right or wrong.
    The most important thing is that we embrace ourselve to Muslim way of life and also look into ourselves first before condemning others.
    Try to correct ourselves first.
    Thanks.

    BalasPadam
  4. Kah..kah..kah Jihad dan Maksiat,Rakab terpaksa ubah cerita kerana terasa malu dengan perangai anak dan pemimpin al islam yaklu mereka yang hipokrit,Allah bagi tunai atas dunia kalau pemainkan agama wahai pencacai umno oi!

    BalasPadam
  5. It,take..anda mengaji dan tuntutlah ilmu dulu,jangan bagi pendapat seperti orang jahil.kita nampak bijak kalau bercakap dengan ilmu,tetapi kita akan nampak sedikit "bengal" kalau bercakap mengikut akal dan pendapat sendiri.

    BalasPadam
  6. ini isu kecil kerana ia adalah isu sepanjang zaman tanpa noktah.

    bukan senang nak jaga pewaris yang sudah dewasa, bro. itu realiti sepanjang zaman.

    alangkan anak nabi sendiri ada yang 'sesat' inikan pula anak orang biasa.

    janganlah terlalu mengharap kesempurnaan walhal manusia biasa tiada yang sempurna.

    BalasPadam
  7. parti2 politik semuanya sama...aku kata kat hang, hang kata kat aku

    BalasPadam
  8. Aku nak tanya..kalau pimpinan Pas yang buat macam ini macam mana,sudah tentu tiga hari tiga malam umno canang dalam TV dab surat khabar,akui sajalah.

    Nabi pagi petang nasihatkan anaknya,dan tak pulak nabi rasa megah dan bangga dengan apa yang dilakukan oleh anak mereka..kena faham sirahnya.

    BalasPadam
  9. Najwa berjuang dalam bidang seni, dan corak nyanyiannya dan cara berpakaiannya adalah bersesuaian dengan konsep irama tu sendiri. Jadi Janganlah terlalu menghina orang dengan gayanya, yang penting dia tidak melakukan lebih dari itu yang menjatuhkan maruah diri dia. Berilah dia peluang, kalau dia bukan anak Tan Sri Muhyiddin adakah ini akan dijadikan isu? Sungguh hipokrat mereka yang menimbulkan isu seperti ini

    BalasPadam
  10. Mulai hari ini semua anak pemimpin mesti jadi ustazah lah!

    BalasPadam
  11. jadi semua penyanyi perempuan kena berhenti lah?
    Siti Nurhaliza macam mana?

    BalasPadam
  12. kalau benda dah sah menyalahi syarak pun masih nak disokong lagi oleh puak2 ni..aparaaa..

    BalasPadam
  13. ape cerita ustaz yang mengelar nik ajiz nabi.. kenapa paih tak tego.. ai ai..

    BalasPadam
  14. tidak dpt tidak rakyat akan kaitkan dgn dsmy..org biasa pun apabila anak buat sesuatu yg buruk/tak elok,org lain akan tanya..anak sapaaa tu..menunjukkan perangai ibu/bapa nya pun tak elok ataupun kegagalan ibubapa mendidik anak..itulah realiti dlm kehidupan..hatta sesiapa shj yg bercakap soal akhlak/moral baik pemimpin politik, guru,penceramah dll cakapnya akan ditolak mentah2 malah menjadi bahan ketawa kalau dirinya sendiri kurang elok ataupun anak isterinya adalah masalah dr segi akhlak dan perawakan yg baik..

    BalasPadam
  15. Ini pun kau nak jadikan isu?
    Yang betul2 isu tak pulak kau tulis
    Kau sape nak tanye org tu boleh jihad ke tidak
    pigi dah mabuk

    BalasPadam
  16. Rupanya inilah jawapan yang menggambarkan mentaliti kita orang melayu masih jauh dari Islam,berhujah dengan akal dan pendapat,tanpa dalil yang mengikut hukum syarah.Sedihhhh..

    Pernah nabi ditanya oleh sahabat,Apakah itu "Assobiyyah" maka nabi kata "Mereka yang membantu dan menolong kaum atau bangsanya dalam kerja maksiat atau kemungkaran..Wslm

    BalasPadam
  17. kepada Tanpa Nama 8.54,kalau bukan anak pemimpin orang tak pandang dan ikut pun,sebab anak pemimpin lah yang menjadi pandangan rakyat jelata,sudah pasti ia kan menjadi ikutan,tapi kalau anak JKKK orang pun tak peduli atau nak ikut.

    BalasPadam
  18. setuju dengan ANAK KECIL 11.41pm(5/12).... jwpn yg diberikan menunjukkan betapa jauh umat islam di tanah melayu ini tersimpang...terlalu jauh...... kenapa mesti diagung2kan kesalahan dan juga larangan dari ALLAH??? bila diberi peringatan, mereka mula mengatakan mereka benar, dan yang lain salah....mereka maju dan yang lain mundur pemikiran nye... tahukah kamu, kami juga akan dipertanggungjawabkan diatas dosa dilakukan oleh kamu sekiranya kami tidak menegur kamu????? ya, kita terlalu jauh tersimpang, tapi tidak menjadi masalah untuk kembali ke[pangkal jalan.....bukan nye kita perlu meninggalkan kemewahan jika mengamalkan ajaran islam..... hiduplah dlm BMW, dlm banglo pun, pakailah emas permata pun, semua itu tidak menjadi masalah jika al-Quran menjadi teras dan Assunnah menjadi tiang. ni tidak...duk prom prang prom prang, agama tak dijaga... kalau dijaga, kenapa terlalu ramai MELAYU ISLAM yang murtad????? terlalau ramai anak2 muda MELAYU ISLAM yang menjadai pelacur????

    BalasPadam
  19. Kalau TPM salah pun taklah seteruk si Ketua Penipu dan Mat Sabu dan lebai Nik Azis. Anak TPM salah sebab tak tutup aurat, tapi itu kesalahan dia dgn Allah semoga diampunkan, begitu juga kpd yg lain2 tu.

    BalasPadam
  20. Apa lah yang nak digaduhkan..Setiap ibubapa tu berperanan mendidik dan menyampaikan amanah Allah...

    bila dah sampai TAHAP baligh tu...menjadi tanggungjawab yang punya diri.

    Itu yang penting jangan lah kita tersilap bertindak tanpa mencerminkan diri sendiri.

    Jangan lah terikut ikut dengan juak2 yang keliru sampai sanggup memperjudikan isteri masing2 dengan bai ah yang songsang..(talak 3)semata mata memperjuangkan dunia,,,,satu penganiayaan yang jelas terhadap para isteri/wanita yang dimuliakan OLEH iSLAM yang sewajarnya dilindungi bukan dianiaya.

    wallahuwa'lam

    BalasPadam
  21. Ahli politk - Ada cara dia
    Penyanyi - Ada Gaya dia
    Ustaz Tulin : Ikut AlQuran & Sunnah

    Ahli politik memperjuangkan ugama ?
    Penyayi berdakwah dgn musik ?

    Sudah terang lagi bersuluh

    BalasPadam
  22. okeh ape jadi penyanyi.. mmg suara dia best pon. drpd jd ahli politik, kang kata kronisme & napotisme lak.. byk hal lah korang nih

    BalasPadam
  23. And DPM you talking about Jihad dalam Islam ...jangan lah jadi hiporik

    BalasPadam
  24. anon 2.55...JIhad apanya ...maksud ko tu..Apa jihad yang dipekik2kan Pashit tu ke....

    Kalau sekadar seruan dari Hampeh tu...lupakan aje..si sia...ujungnya ke Neraka..wah kaha kah.

    BalasPadam
  25. meliwat @ berzina adalah sebesar2 maksiat......

    BalasPadam
  26. Najwa adalah seorang artis, sama saperti artis lain. Kalau ada dosa pun antara Dia dengan Tuhan.

    Yang juak PAS nak sebok ni mengapa. ISLAM apa yang dibawa selama ini. Yang saya nampak dan dengar segala segala Ceramah didalam dan Luar Mesjid adalah Berunsur Politik. Memutarbelitkan AGAMA untuk kepentingan POLITIK itu apa hukumnya.

    BalasPadam
  27. show muslimah pas kat mahkamah hari tu apa cerita..melalak sampai tak ingat dunia pah tu salam dengan bukan muhrim plak tu..agak2nya sapalah role model dia..takkan najwa kot

    BalasPadam
  28. apa yg dikatakan maksiat.....yg menuduh ni tahu ke atau tak....buat fitnah ni....video seorang ustaz budak gelarkan n.ajis nabi tu apa citer...itu lagi teruk dah mcm khurafat dan syirik...samakan nabi dengan orang mcm n.ajis tu....video klip si aljuburi tu bukan maksiat ke ? itu berzina lagi teruk...kenapa tak.....Lipas ni islamik sangat ke ? lagi hancu a.k.a hamPas

    BalasPadam
    Balasan
    1. perkataan2 & ayat2 yg diguna pakai oleh pemilik blog ni memang sangat nasty, jika Nabi masih hidup sure nabi pun tak bersetuju dengan pengunan bahasa anda, bahasa melambangkan BANGSA, tak gitu??... anda tak perasan ker? atau anda tidak pernah peduli? toksah lah jadik ibu ketam yg mengajar anaknye jalan straight.. anda juga dah terkeluar dari track anda, pegangan agama anda sbnr nya... sebagai seorang Islam tak kira lah UMNO ker PAS ker PKR ker anda adalah penganut agama yg sama, maka apa lah salahnye guna bahasa yang MEMBINA supaya pembaca2 lain, spt generasi2 muda yg bakal memimpin negara kelak tidak terikut2.. perfect kah anda? jgn dok komen anak org? jagalah kain sendiri .. jangan sampai ada org dapat SINGKAP segala apa yg ada didalam kain anda... hidup ni macam BOOMERANG .. kena ingat tu ..

      Padam