Isnin, 20 Februari 2012

Cerita Sebenarr..Umno Haprak Ter"Kantoi" Lagi..!!

PAS kawasan ini menyangkal dakwaan Naib Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk Nik Sapeia Nik Yusoff kononnya 76 ahli dan penyokong PAS menyertai parti itu.

Sebaliknya Setiausaha Lajnah Penerangan PAS Pasir Puteh, Abdul Shakur Sharrie (gambar) berkata, hanya seorang bekas penghulu dan seorang wanita yang dikenal pasti menyertai PPP di majlis berkenaan.

“Yang lain-lain hanya ahli-ahli dan penyokong Umno dikatakan menyerah borang menyertai PPP pada satu program Maulidur Rasul yang diadakan di Sekolah Kebangsaan Panggung, baru-baru ini.

“Bekas penghulu terbabit sudah lama tidak aktif dalam PAS. Manakala seorang lagi iaitu wanita dilantik sebagai guru al Quran yang mendapat elaun daripada kerajaan negeri,” katanya di sini.

Jumaat lalu media mendakwa 76 ahli dan penyokong tegar PAS Kampung Wakaf menyerah borang keahlian PPP pada majlis Maulidur Rasul anjuran Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah terbabit.

Manakala semalam Nik Sapiea pula mendakwa seorang guru Halaqat diberi amaran dilucutkan jawatan dan elaun selepas menyertai PPP.

Shakur berkata, dakwaan pemimpin terbabit tidak berasas sama sekali dan kenyataan tersebut adalah fitnah bagi memburuk-burukkan kerajaan negeri dan PAS.

Oleh itu katanya, PAS kawasan akan membuat laporan polis terhadap Nik Sapeia dan media yang menyiarkan dakwaan berunsur fitnah tersebut petang ini.

Yang Dipertua PAS Pasir Puteh, Dr Nik Mazian Nik Mohamad berkata, Umno dan PPP memperalatkan PIBG bagi menghimpun penduduk kampung hadir ke program politik anjuran mereka.

“Tidak munasabah program anjuran PIBG diadakan pula program penyerahan borang menyertai PPP. Salah guna PIBG bagi kepentingan politik murahan.

“Lagi pun setakat ini tidak ada ahli PAS yang terpengaruh dengan agenda mereka kecuali seorang dua yang sudah lama bermasalah.

“Sebelum ini disiarkan kononnya lebih 3,000 bekas ahli dan penyokong PAS menyertai Umno. Kalau benar dakwaan itu sudah tidak ada orang PAS di bandar Pasir Puteh sekarang,” katanya.

Oleh itu beliau berkata, pemimpin Umno Pasir Puteh benar-benar terdesak sehingga memperalatkan guru-guru hadir pada pelancaran gelombang merah tahun lepas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan