Selasa, 6 Mac 2012

Panass..Remaja Ini "Kantoii" Habiss Beb..

Kisah ini berlaku di PRU Mesir suatu ketika dahulu,semasa Hosni Mubarak seorang yang sekular dan zalim menjadi Presiden mesir.

Seorang remaja (Gambar hanya hiasan) dengan semangat yang berkobar-kobar telah pergi mengundi dengan memangkah parti pembangkang,semata-mata ingin menjatuhkan kerajaan zalim Hosni Mubarak.

Setelah selesai mengundi,anak muda ini pun pulang ke rumah dengan semangat yang berkobar-kobar dan menceritakan segalanya kepada ibu kesayangannya.

Tanpa disangka ibunya menangis,dan merayu-rayu kepada anaknya,agar kembali membetulkan undinya kepada parti kerajaan pimpinan hosni mubarak,kerana kata ibunya pihak SPR kerajaan Hosni Mubarak akan dapat mengesan setiap undi rakyatnya kepada pembangkang dan akan menangkap dan menghukum mereka yang belot kepada kerajaan Hosni Mubarak.


Oleh kerana terlalu takut..maka remaja tersebut terus pergi ke pusat pengundian semula,lalu menyatakan kepada SPR kerajaan Hosni Mubarak bahawa dia telah tersilap memangkah parti pembangkang,kerana pada asalnya dia mahu mengundi parti kerajaan Hosni Mubarak..lalu jawapan yang diberikan oleh SPR tersebut ialah "Jangan risau kami telah perbetulkan undi awak,dan undi-undi yang lain."

JuRaGan : Fuhhh..mungkinkah kisah ini sinonim dengan SPR di negara kita..???? Tepuk meja tanya SPR...!!Pemimpin kuat menipu kerana Orang Melayu semakin dungu..Hancusss Umnooooo...



4 ulasan:

  1. inilah perangai sebenar orang melayu kita,sanggup di perbodohkan oleh puak2 penchachai dengan umpanan duit yang tidak seberapa,umpanan video lucah bagi mengaibkan sesama islam semata - mata mahu kekal berkuasa..ISLAM apakah manusia jenis ini??sedarlah wahai rakyat malaysia,berubahlah..tinggalkan parti dan pemimpin yang kufur..lihatlah bagaimana bala,balasan ALLAh ke atas negara2 islam yang di pimpin oleh orang islam di luar sana,dimatikan dalam keadaan yang cukup hina..tegakkanlah ISLMA di bumi kita,moga2 mendapat rahmat dan di jauhkan dari bala ALLAH..

    BalasPadam
  2. BR1M rasuah moden zaman Najib..Kata bukan politik,tapi nak bagi duit bebaris berejam-jam sambil terpaksa dengar pemimpin Umno Haram Jadah berucap!!seolah-olah duit dari poket pemimpin Umno.

    BalasPadam
  3. apa bedanya islam/bukan islam?kan ke semua agama itu sama{?}semua anak sungai itu akan mengalir kelaut juga,kata kawan agama sik malaysia

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anon 12:09AM, Apa beza Islam/bukan Islam...kalau anda Islam anda sudah tahu jawabannya...Memang anak sungai akan mengalir kelaut jua, seperti juga manusia akan mati jua dan akhirnya akan menuju ke satu tempat "alam akhirat".

      Padam