Rabu, 25 April 2012

Subhanallah..Gambar Yang Lu Orang Tak Sanggup Nak Tengokkk..

Fuhh..kesihan habis gua tengok brader nii..takkan yang lain tak tolong kut..??Dalam solat pun,kalau keadaan macam ni punya terdesak boleh berhenti dan bantu seboleh yang mungkin kerana ia melibatkan nyawa seseorang..dan gua yakin,brader ni pasti dibantu secepat mungkin oleh sahabat beliau yang lain tanpa takut dan gentar kepada arahan manusia!!Akhir kalam,apabila Melayu Banganggg..Pasti Umno Menanggg..



11 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. semangat setiakawan zero........kalau perang 101% kalah.

    BalasPadam
  3. MelayuBangangFreeStyle25 April 2012 4:14 PTG

    bodoh je protokol perbarisan cenggini kan, so kalau yg jatuh tu kene sawan semua beruk2 cenakah nih pakat2 diri tegak hadapkan muke ke raja atau vvip yg ada ke? bahalollll hahahahha asal laaaa melayu masih stuck di era 1911...

    BalasPadam
  4. Aku teringat kisah sahabat yang kehausan dan nazak,tapi masih mengutamakan sahabat lain yang memerlukan walaupun dia syahid akhirnya di medan perang.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini kaedah yang UMNO suka, ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam, mampus pi kat siapa pun asalkan aku selamat.

      Aku pernah dengar orang cerita, puak-puak askar ni punya patuhnya pada arahan ketika dalam kawad, kalau terberak pun terberaklah dalam seluar. Yang aku tak pasti kalau orang besar memeriksa perbarisan ada tak yang bertanya, "Siapa berak nie? Bau aseeeem". Tapi yang bestnya kalau tentera nak tunjuk protes kat Najib, kasi semua sekali berak dalam seluar, kasi Najib herot hidungnya semasa memeriksa perbarisan.

      Padam
  5. Memang macam tu pun dalam perbarisan tentera, so kalau orang tu kena stroke ke, mati ke, terbiar le disitu, tapi biasanya ada pasukan perubatan yang akan datang bantu. Kalau difikir secara jelas, buat apa lagi nak ikut sangat disiplin kawad yang dibawa oleh penjajah.. Oooo depan VVIP hangpa takut nak bergerak.. time Azan bunyi hangpa sibuk dok gelak kedekah lagi.. depan pak imam tengah khutbah... hangpa tidoq? Ubah la cara, biar ada nilai2 budaya kita yang menunjukkan tentera yang berdisiplin, bijak dan bekerjasama dan tidak lagi menjunjung nilai yang ditanam penjajah untuk menurut arahan orang atasan tanpa berfikir.. Kalau macamni, mana nak ada kreativiti dan inovasi??

    BalasPadam
    Balasan
    1. gua setuju dengan hujah engko braderrr..

      Padam
  6. Yg komen ni ade yg tentera ke? Kalau xtau jgn pndai komen je. Kalau ade yg tumbang medical akan dtg bwk keluar dan trus dganti dgn org blkg msuk ke tmpt kosong tu. Dan apekehal pulak perbarisan dikaitkan dgn politik? Jgn narrow minded sgt...

    BalasPadam
    Balasan
    1. nak berak pun ada politik yeop,inikan pulak dalam pebarisan tentera.kah3

      Padam
    2. Kalau tentera benar-benar bebas dari politik orang tak kutuklah. Ini nak beli kapal selam dapat pelampung, nak beli jet pejuang dapat canggih sangat sampai tak pakai enjin, beli bot tempur dapat kapal selam.... bukankah itu terjadi disebabkan politik? Itu belum kira lagi bos-bos tentera yang sekian lama membantu BN untuk kekal berkuasa dengan undi pos yang telah dibuktikan sangat tidak telus. So bapak-bapak tentera jangan marahlah sebab kita orang cakap tentang politik dalam tentera. Kalau tentera tak berpolitik masakan ustaz KAGAT tu jadi menteri.

      Padam
  7. Memang la masa azan tak boleh bercakap segala bagai, tapi ni peraturan tentera la bro! Kenapa ko tak persoalkan kenapa bila lampu traffic merah semua kena berhenti? Kan tu pun peraturan dunia? Kenapa tak langgar je? Biasanya siapa yang pengsan/pitam akan diganti dgn pegawai yg berdiri belakang dia, mungkin gambar ni dia ambik masa mula2 anggota ni pengsan/pitam, sbb kalau ikut peraturan masa perbarisan medic biasanya akan cepat2 alihkan anggota yg dah pengsan/pitam tu, pasal tentera & politik tu payah nak komen, dlm tentera sendiri ramai sokong pembangkang, (Aku tau sbb ramai kenal tentera, so korang tau la aku kerja dkt mana kan?) Selalunya top2 officers ni mmg ramai pro kerajaan, tapi yg bawah2 ni hampir majoriti la sokong pembangkang, ramai jugak calon2 Pakatan dari bekas2 tentera kan? Kalau polis ye, mmg lagi ramai pro kerajaan, tentera ni dia 'lain', dia bebas sikit dari polis, itu yg aku nampak & tau la...

    BalasPadam