Rabu, 30 Mei 2012

Apa Dah Jadi Dengan Nizar..??

Polis Johor mengesahkan sedang menyiasat kenyataan bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin dalam Twitter berhubung bidaan sultan Johor untuk nombor pendaftaran WWW1.

Ketua Polis Negeri Mohd Mokhtar Mohd Sharif mengesahkan sebuah pasukan petugas telah ditubuhkan dan sedang menyiasat kes itu di bawah Akta Hasutan lapor Star Online.

27 ulasan:

  1. "ORANG KAYA MEMANG SOMBONG BILA DITEGUR"....DASAR KAPITALIS DUIT AKU...AKU PUNYA SUKA..LA NAK WAK APA

    BalasPadam
  2. Nabi kata.."Ku lil haq..wa lau ka na mu ron.."Katakan lah kebenaran,walau pun pedih..Takbirrr!!

    BalasPadam
  3. Rakyat nak tegur yang baik..salah ke..?...bukan nak suruh buat jahat....takbirrrr

    BalasPadam
  4. tunggulah bala Allah bila kemungkaran di sokong

    BalasPadam
  5. Hairan...bila meluahkan pandangan dan teguran yang baik nak disiasat atas akta hasutan....bangang.

    BalasPadam
  6. Nizar tak habis-habis nak cari publisiti murahan...
    Dah kau tahu dia tu raja, banyak duit..sukahati baginda laaa..

    Sebelum ni menerjah ke majlis Umno tanpa diundang, kemudian melarikan diri..
    menunjukkan kebodohan, sifat kurang ajar dan tak sesuai sebagai pemimpin Islam !!

    Aku rasa minda si Nizar ni dah tepu,...makin lambat pilihanraya makin kuat meroyannya...

    emmm alahai, kesiannyaaaa

    BalasPadam
    Balasan
    1. kamulah manusia paling celaka di muka bumi ini wahai Rakab!

      Padam
    2. Sebenar ny ko yg otak dh tepu,rakab!Duit bnyk ke sikit ke org tegur,dngr lh.Menerjah majlis UMNO konon.Kamu ni Yahudi mabuk ke.Klau majlis tu utk memburuk-buruk kn dia dn nama ny terpampang pd banner.Ko tu yg meroyan padan dgn nama ko pun,RAKAB.Lapik kaki pd basikal je tu.

      Padam
    3. tengin punya umno....beli cincin 24 juta pun suka hati dia lah,majlis bertunang 400 ribu pun suka hati dia lah,semua pun suka hati dia lah.Tu pasal la umno ni dulu kini selamanya dibenci rakyat

      Padam
    4. Wahai rakab basikal umno, membazir itu kerja syaitan...syitan itu musuh kita yg nyata...kamu pernah dengar atau kamu ni pekak, tuli dan buta...

      Padam
    5. RAKAB = Rasakan Akan Kebinasaan pd Amalan yg Buruk

      Padam
  7. Manusia ada kelemahan masing-masing. Yang penting memahami tuntutan agama. Ikut yang benar, benarlah.
    Kita datang tanpa seurat benang, kembali dengan sekain putih.

    BalasPadam
  8. Kalau Tuanku seorang yang mengingati Allah,pasti teguran itu membuat Tuanku lebih berterima kasih kepada rakyat seperti Ir.Nizar.Saya percaya Tuanku ada membaca kitab kitab para wali,dizaman itu ada rakyat menegur Sultan kerana terlupa tanggung jawabnya.Ada juga Sultan yang turun daripada takhtanya sendiri kerana tidak mampu bertanggung jawab kepada dosa rakyatnya.Kalau tuanku seorang yang bertakwa ingatlah pada Islam.Islam itu menyerah diri,menjadi hamba hanya kepada Allah.Taat dan patuh kepada syariat yang dibawa oleh Rosulullah.Bersih daripada amalan syirik dan akhir sekali ikhlas setiap amalan kerana Allah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. harap rakyat dapat membazakan yang mana ikhlas dan bertanggung jawab pada agama dan negara malaysia ........

      Padam
  9. AMPUN TUANKU! AMPUN TUANKU! AMPUN TUANKU! PATIK PACAL YANG HINA DINA INI BERDATANG SEMBAH KEPADA DULI TUANKU! Patik hamba rakyat masih banyak yang kebulur Tuanku. Sedekahlah apa2 yang ada Tuanku. Sesuap nasi jadilah Tuanku. Sisa santapan Tuanku memadai bagi patik hamba rakyat yang hina dina ini Tuanku.

    BalasPadam
  10. Minta buatkan soalselidik untuk dapatkan undian rakyat.

    BalasPadam
  11. Beraja d mata ku...kuuuuuuuuuuuuuuuuuu..suka hati aku......ada aku kesahhhhhhhhhhh

    BalasPadam
  12. setiap umat manusia akan ditanya kemana dan bagaimana harta dan duit2 mereka di belanjakan.....so,apa2pun,Im with Nizar...

    BalasPadam
    Balasan
    1. I'm with Nizar too. Semua perkara akan ditanya sekali, tetapi bab harta, ianya akan ditanya 2 kali iaitu dari mana ia datang dan ke mana ia dibelanjakan. Semoga Tuanku tidak murka dengan pertanyaan Dato Seri Ir Nizar kerana hanya beliau yang berani bertanya, walhal semua rakyat M'sia mempunyai soalan yang sama, cuma tak berani bertanya secara langsung. Kami doakan agar Tuanku berlapang dada dalam perkara ini.

      Padam
  13. Rakab nii. tempat letak kaki untuk kayuh basikal jeee.... jadi tak payah laa dok ambik kisah sangat komen dia... cara dia komen pun dah tau mentaliti dia. hanya layak dibuat tempat letak kaki jee....bawa2 le mengaji supaya hati tu tak buta....Islam ni anjurkan kita tegur menegur antara satu sama lain....jangan terlalu TAKSUB.....buta mata buta hati!!!!

    BalasPadam
  14. Sebab hangpa melatah cepat sangat kritik Tuanku Johor, orsng Johor dah marah. Orang Johor macam orang Kelantan lah kalau sebut sentimen raja ni. Pasai apa depa hebahkan nama pemenagng tender tersebut dengan relanya? Nk Perangkap hangpalah. Bodoh....senang masuk perangkap UMNO.

    BalasPadam
  15. kalau dah Raja, pakai no plet apa2 pun rakyat kenal...yang dikejarkan sangat WWW 1 tu kenapa? Nizar tak bangkitkan pun soal dari mana duit tu kan.
    Pandangan beliau (Nizar) tu betul cuma mungkin bukan masa yg sesuai.

    -pemuda segget-

    BalasPadam
  16. hahahahaaaaa...kesiannya puak pakatan bangsat nih !!
    Meroyan mempertahankan Nizar si maklap boneka kafir harbi tu..

    Kalau kauorang berfikir sedikit, tentu kauorang sedar betapa besar sumbangan baginda sultan Johor kepada golongan miskin melalui yayasan Iskandar sejak sekian lama. Apa salahnya jika baginda berbelanja duit poket untuk diri dan keluarga baginda sendiri.

    Kalau taukeh cina yang berbelanja besar dan dapat nombor plat tu, tentu si Nizar takkan berkata apa-apa !!

    Pakatan busuk hati !!!

    BalasPadam
  17. Rakab,satu makhluk yang tidak menggunakan akal bila berbicara.Nafsu berbicara sama seperti iblis,syaitan dan jin kafir.Bila letak akal dilutut dan bila berbicara terpaksa melalui najis kemudian baru mengeluarkan idea yang kotor maka semua iblis,syaitan dan jin kafir tumpang sekali idea nya.Ingatlah! bila Allah bertanya kepada akal siapa aku?maka dijawab akal,engkau adalah tuhan ku dan aku adalah hambamu.Allah bertanya kepada nafsu,siapa aku?Dijawab nafsu,engkau engkau dan aku aku.Maka direndam didalam neraka selama 100 ribu tahun.Setiap kali ditanya itu jawapanya sebanyak tiga kali.Pada kali keempat baru lah dinyatakan engkau ada lah tuhanku dan aku adalah hamba mu.Pada Rakab,istigfar dan bertaubat sebelum terlambat.Allahu Akhbar.

    BalasPadam
  18. Rakab adalah penjilat jubur umno no 1.

    BalasPadam
  19. umnguk memang suka pemimpin mereka yang besau-besau rumah besau bini besau kereta besau cincin besau tapi dia rumah cabuk nak runtuh bini kurus kering x makan basikal rakab tinggal besi je

    BalasPadam
  20. Nanti Baginda akan menghadiahkan kereta berserta no plat WWW! nih kepada perdana menteri dari PR insyallah.supo Raja Kelate buat tuh DV1.hadiah kepada MBnya.

    BalasPadam