Selasa, 29 Mei 2012

Inilah Kenyataan "Bodoh" Menteri "Air Liur" Umno..

Menteri Belia dan Sukan Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mempersoalkan niat dua pemimpin pembangkang yang hari ini melawat mangsa kemalangan perlumbaan drag yang dianjurkan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012.
  
Beliau tertanya-tanya sekiranya ia hanya bertujuan cuba meraih populariti politik daripada kes kemalangan itu.
  
"Cuma kalau dibuat dengan tujuan politik untuk menunjukkan himpunan ini tak bagus misalnya, rakyat akan tahulah.
  
"Kalau dia benar-benar ikhlas sepatutnya dia turut melawat polis dan wartawan yang cedera akibat dipukul peserta perhimpunan Bersih baru-baru ini," katanya kepada pemberita di Putrajaya hari ini.
  
NONETerdahulu hari ini, dua Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar dan N. Surendran melawat mangsa kemalangan itu di Hospital
Putrajaya, dan meminta penyiasatan penuh dijalankan dan sedia menawarkan bantuan guaman kepada mangsa sekiranya diperlukan.

Dalam kejadian yang berlaku tengah malam semalam di Lebuh Wadi Ehsan di Presint 19 di sini, seramai 17 penonton perlumbaan drag yang diadakan sempena himpunan itu cedera, termasuk empat yang parah apabila sebuah daripada kereta yang mengambil bahagian dalam acara tersebut terbabas.

Tiga mangsa yang masih dirawat di hospital itu ialah Muhammad Iskandar Rasiq Shaari, 20, Ami Nakim, 27, dan Muhamad Fairuz Jalaludin, 27, manakala seorang lagi telah dipindahkan ke Hospital Kuala Pilah.
  
Ahmad Shabery berkata pihaknya bersedia mengambil tindakan termasuk menyenarai hitam penganjur perlumbaan itu sekiranya mereka didapati bersalah dalam hal itu.

6 ulasan:

  1. senarai hitam buat ape....kasi duit perubatan sorng 1juta kat mangsa2 tu lagi bagus....dapat meringan beban keluarga mangsa ulang alik pergi hospital....

    BalasPadam
  2. Memang bodoh kenyataan Mat Buih ni.

    Tanya balik kat dia ada ke najib melawat mangsa belasahan polis semasa BERSIH 3.0 tempohari.

    Umno memang bodoh dari DULU, KINI dan SELAMANYA.

    Kah kah kah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mana ada menteri UMNO yang pandai? Spesis taik lembu dan haram jadah.Pandai tipu dan bodohkan orang,fitnah,seks, rasuah,otak sekular dan hina Islam.. Kecik2 tak ndak mampos. Jadi menteri bodoh,bangang bahalol dan menyusahkan rakyat!!

      Padam
  3. Alif..mim..nun..wau.. SARKIS daaa..

    BalasPadam
  4. semua rakyat Malaysia dah tau ... semasa dia debat gan DSAI mana ada jawab gan betoi ...asyik dok kelentong ja...

    BalasPadam
  5. Tun Mahathir jer yang pandai, sebab dia rajin membaca

    tapi dia terlebih pandai pulok

    BalasPadam