Rabu, 14 November 2012

Hurussani Sudah Kembali..Panass..Nurul Izzah Wajib Taubat !!

Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria menasihatkan supaya anggota Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar bertaubat serta memohon keampunan daripada Allah SWT serta menarik kembali kenyataannya berhubung kebebasan beragama pada sebuah forum di Subang Jaya baru-baru ini.

Beliau juga mengulangi nasihat itu untuk seluruh pengikut pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) terbabit yang menyokong serta bersetuju dengan kenyataan yang dikeluarkan itu kerana ia adalah berdosa besar.
"Dia (Nurul Izzah) terlampau mudah buat kenyataan seperti itu. Dia perlu bertaubat, bertaubatlah dan tarik balik kenyataan dalam ucapannya itu.

Minta maaflah kepada semua. Manusia ini tidak lari daripada melakukan kesilapan, kita mudah melakukan kesilapan," katanya ketika dihubungi Bernama di sini Rabu.

Katanya pengikut pemimpin pembangkang itu juga bersubahat dalam tindakan atau perbuatan yang tidak dibenarkan oleh agama Islam dan berdosa besar.

"Orang ini (pengikut) ini bersubahat dan berdosa besar, mereka wajib bertaubat...perlu menggunakan akal yang waras. Jangan permain-mainkan agama," katanya.

21 ulasan:

  1. NASIHATKAN MAHATHIR BILA CAKAP HUDUD TAK DE DALAM AL QURAN....BERANI TAK? KLAU TAKUT BERHENTI JADI MUFTI..MEH DTG SURAU SAYA JADI SIAK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tok Siak pun di tak layak....elok jadi tukang semelih ayam kat pasar Ipoh.....kaki bodek mcm dia ni sejarah telah membuktikan kesudahan riwayat mereka. UMNO mempunyai ahli2 dari Buddha, Kristian dan lain2 agama. Apa hebatnya UMNO.

      Padam
  2. Sudah Pasti Mufti ni ambil maklumat daripada Utusan utk buat ulasan.Sudahlah tuan,janganlah buat ulasan terpilih,semata-mata nak jaga periuk belanga.

    BalasPadam
  3. Tanya tengku adanan laa..garussani hoi..

    BalasPadam
  4. mungkin najib offer jadi YB kut

    BalasPadam
  5. Kongkek altantuya kemudian bom tak haram ke encik ufti? WTF...

    BalasPadam
  6. Jangan kamu terpedaya dengan ulamak Suk (Jahat) peringatan daripada Rasullullah!

    BalasPadam
  7. ulamak terompah kayu dari parti syaitan mana boleh pakai, jadi siak pun tak layak.

    BalasPadam
  8. faker la kau Harussani, mufti hipokrit. Berita yang jelas dari mulut Nurul ko tak denga, ko denga crita dan fitnah UTUSAN, memang celaka la ko, KALAU DAH PERANGAI MACAM "SB" SIAL MMG MCAMNI, KE KO NI MEMANG BEKAS SB DULU? KO JANGAN NAK BELAKONLA. bila CHUA SIAL LEK hina islam ko pegi mana? gentel telo? Ulamak macam ko la yang buat ISLAM JADI HINA!, ulamak Dunia!, xtakut dengan azab ALLAH!.

    BalasPadam
  9. kalau ada salah elok perbetulkan, tak rugi apa pun , lagi orang sayang. Pakatan boleh jadi kuat lagi, tapi bila maseh dok berdalih akibat nya orang kurang yakin .Fikirlah sedalamnya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. chop, kalau orang faham Islam, tak ada salahnya dengan kenyataan Nurul Izzah tu. Yang dok kecoh tak tahu hujung pangkal tu samada dia sendiri tak dengar atau tak tahu apa kenyataan Nurul Izzah tu atau memang dia tak faham Islam. Perlembagaan Allah tak ada kata pun yang Melayu tu mesti Islam, tu hanya ada dalam perlembagaan malaysia yang bengong ciptaan Lord Reid. So, tepuk dada tanya iman samada nak pilih perlembagaan Allah atau perlembagaan Lord Reid?

      Padam
  10. Elok diliwat dengan cotar je tua kutuk camni... your SMF lah mufti

    BalasPadam
  11. juga nasihatkan pak lah dengan kenyataan beliau ini...


    http://www.channelnewsasia.com/stories/southeastasia/view/287174/1/.html#.UKEqnVlK9HQ.facebook

    BalasPadam
  12. berlaku adil la walaupun kepada musuh,jangan jatuhkan martabat sebagai seorang mufti,buat ulasan nampak sangat macam pencacai umno,kenapa bila pemimpin umno hina hukum hudud bisu tak keluar sepatah pun teguran atau nasihat,

    BalasPadam
  13. Kalau tak gitu dah lama dia dipencenkan...

    BalasPadam
  14. Syaitan musuh yang nyata,inilah dia.

    BalasPadam
  15. orang pas kalau mencarut..teror

    BalasPadam
  16. "Dia (Nurul Izzah) terlampau mudah buat kenyataan seperti itu. Dia perlu bertaubat, bertaubatlah dan tarik balik kenyataan dalam ucapannya itu.

    "Orang ini (pengikut) ini bersubahat dan berdosa besar, mereka wajib bertaubat...perlu menggunakan akal yang waras. Jangan permain-mainkan agama," katanya.

    halo mufti, sila beri satu ayat & surah apa yg nurul izzah & pengikut kena bertaubuat. ini orang takdak substance la!

    BalasPadam