Ahad, 18 November 2012

Video - Utz Afendi (Umno) Kantoii Dengan Utz Asri Bab Doa Tuan Guru..

18 ulasan:

  1. memandangkan adik kepada nik aziz juga pengamal ajaran syaitan, maka sahlah mereka ni sebenarnya anak haram sebab tu perangai macam sial dua beradik ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. oi..hang bodoh ka?Mahathir mamak kuti kata hanya Umno yang kenal dan berkawan dengan syaitan.

      Padam
    2. Adilkah UMNO... Kalau pemimpin dan pengikut UMNO masih merasakan mereka benar, PAS tak betul, apakata UMNO pun kumpul pengikut-pengikut panggil ulama UMNO, berdoalah,, buat majlis doa perdana mohon pada Allah seperti mana yang PAS buat.. silakan..

      Padam
    3. Kita sebagai manusia tiada hak utk menghukum sebegitu rupa

      Iklan Jawatan Kosong Terkini KLIK SINI

      Padam
    4. Pemuda Insaf

      biarlah mereka yg rasa teraniaya dgn PAS yg memohon doa ke hadrat Allah swt....walaupun ada di antara kami ibu bapanya, datuk & neneknya, saudara maranya menjadi KAFIR, KHURAFAT & MURTAD atas label yg diberi PAS, tapi kami pasti hanya Allah yg berkuasa utk memberi pemastian mutlak....septmana kata UAI diatas "Kita sebagai manusia tiada hak utk menghukum sebegitu rupa"...atau mungkin ayat tersebut hanya laku pada org/pro UMNO shj...wallahualam....kalau mcm tu nampaknya taraf PAS adalah lebih tinggi dr manusia....makhluk apa pula ni?...hehe

      nak kata hati ni tak sedih BOHONG namanya....tapi kami insyaAllah takkan mendoakan perkara serupa sebagaimana PAS mendoakan UMNO.....kami hanya akan berdoa supaya diri kami & Malaysia kekal berada dlm rahmat Allah & dijauhkan dr anasir yg cuba menganggu gugat diri kami.

      Padam
    5. oh ya lupa nak tanya....ada ke dlm keluarga kamu ni yg join/pro UMNO samada yg masih hidup ataupun yg dah meninggal?...alamatnya ada diantara mereka yg jd KAFIR, MURTAD & KHURAFAT sbb tak join perjuangan Islam PAS....hehe

      jika ada yg sudah meninggal, maka KAFIRLAH mereka....ikut kata pemimpin2 kamulah
      jika ada yg masih hidup maka K.Olah mereka berkat 'mustajabnya' doa PAS

      Padam
  2. patut di sebarkan seluas luas nya

    BalasPadam
  3. Doa itu dituju utk parti umno tumbang bukan utk orang yg ada dlm umno mati. cuba dengar betul2

    BalasPadam
  4. hahaha...faham ke tidak apa yg Dr. Asri kata sebenarnya?

    sebaik2nya JANGAN & kalau nak juga berdoa biar BERLAPIK sbb kalau pukul rata takut doa tu tersasar...hangpa semua ni betul2 dgr ka apa yg Dr. Asri kata?...hehehe

    sahabat2 Nabi yg dikatakan berdoa itu mmg benar2 dizalimi & mereka hanya berdoa SEKALI sahaja & JELAS mereka dizalimi....penganut PAS berdoa berapa kali dah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Biar otak berfikir jauh sikit...jangan fikir singkat nanti lembab! pati semangat 46 berkubur' adakah ahlinya berkubur sama? Ussr di rusia hancur. Adakah rakyat russia binasa? Umno hancur. Adakah ahlinya lkut hancur? Masuk gerakan.mca.mic.hindraf pun boleh...........

      Padam
    2. Org UMNO mana ada otak nak pikir...otak diaorg dah kasi kat lembu kak jat...sbb tu lembu kak jat duduk kat kondo diorg duduk kat pondok buruk pun masih sokong ameno......

      Padam
    3. Aku pun berdoa & amin kn doa tu bersama2...dia org baru tau selama ni cakap beso sgat.Takbir.....

      Padam
    4. makan batu kot sebab tu otak geliga!!!! mana ada menteri BN yang tak makan rasuah beb.. boleh dikatakan kesemuanya bedal beb..... eloklah doakan pada mereka-mereka tu pelingkup kesemuanya...

      Padam
    5. kamu2 yg cuba nak bidas hujah aku ni pun kalau nak bidas biarlah dgn FAKTA.....apa yg JELASnya di sini kita berbincang ttg pandangan Dr. Asri ttg doa laknat PAS tempoh hari....haha

      sedangkan Nik Amarpun kata apa?
      "Kita berdoa kepada Tuhan supaya Tuhan bukakan hati Perdana Menteri dan pemimpin2 untuk memberikan Royalti kepada Kelantan. Sekiranya mereka tidak memberi ini kerana khianat, kerana ada tujuan yang tidak baik maka turunkanlah bala keatas mereka...."...haaaa..paham ke tidak...sebenarnya kau semua ni dgr betul2 ke apa yg diorang ckp?

      mengakunya jelah, kau ni bukannya nak cari KEBENARAN...tapi cuma nak luahkan perasaan DANGKAL yg SESAT dlm hati masing2 sbb tak dapat menang pilihanraya....bukan demi agamapun....jgn perasan alim boleh tak??....hehehe

      Padam
  5. Lagipun.. sebenarnya dalam posting2 umno di facebook. Bukan sekali bahkan berkali2 orang2 umno doakan kehancuran PAS. Ya Allah ko hancurkan PAS yang semakin sesat.. lebih kurang begitulah antara yang sering aku perasan..

    Tepuk dada. Tanya diri sendiri. Itu bukan doa kehancuran ka? Doa juga. Mungkin aku melihat ia sebagai kehancuran tetapi mungkin dia fikir itu bukan doa kehancuran pula. Oleh kerana pengalaman, cara hidup, pengetahuan kita berbeza2 maka satu2 perkara tidak boleh dibaca hanya mempunyai satu pandangan semata2.

    Pasal doa sesiapa pun boleh. Kristian nak negara kristian. Hindu nak negara hindu. Muslim nak negara islam. PAS nak BN KO. BN nak PAS HANCUR. Lantak le atas masing2. Jika itu yang korang nak minta dari Allah dipersilakanlah.. siapa la kita nak tentukan apa2 benda yang dia nak dari Allah swt?

    Yang makbulkan doa ialah kerja Allah swt.

    Sebagai seseorang muslim memang pelik kalau sampai ke dalam doa2 orang pun kita sibuk nak pertikaikan. Samada dia doakan keburukkan orang or kebaikan orang or merintih meminta keadilan atau apa itu adalah hak masing2. Hak kita untuk berdoa. Dan hak Allah swt untuk makbulkan pula.

    Kalau UMNO rasa doa pas itu doa berniat jahat, kejam, zalim dan doa keburukkan maka UMNO tak perlu risau. Pasal Allah swt takan makbulkan doa yang meminta keburukkan untuk orang lain. Bahkan UMNO boleh rileks dan steady2 jek. Hak eney.. macam gua takut sama lue.. seme benda yang lue doakan tue satu pun tak betul beb..

    Tapi sekarang UMNO melenting marah dan havoc dalam news.. cuba fikir apa rasionalnya? Apa rasionalnya isu doa masuk dalam berita arus perdana dan di highlightkan dalam berita tv seolah2 ia lebih besar dari isu gaza.. sekarang?

    Kalau korang tanya aku.. jawapan dia mudah jek. Lue makan cili lue mesti rasa pedas. Oleh kerana lue sedar lue zalim so tak heran la lue rasa tersentap. Betul kan?

    kah kah kah

    Ya Allah mudahkanlah perjalanan kami ke putrajaya 3x
    Ya Allah hukumkanlah UMNO BN 3x

    BalasPadam
    Balasan
    1. kita yg dahpun dewasa ni kalau nak berfikir biarlah matang dr budak2 belum baligh....kita bukan nak melihat siapa yg berdoa tetapi adalah ADAB2 BERDOA & ISI DOA TERSEBUT....itu yg utama

      jika dlm berdoapun ada JERKAHAN (bukannya rintihan spt dakwaan) & ada pula unsur spt mempertikaikan kuasa Allah ("KALAULAH" Kamu pernah tenggelamkan Firaun didalam laut, Kamu telah izinkan kepada bumiMu telan Qarun ... Ya Allah, Kamu telah melaknatkan Namrud .. dan begitu juga Abu Lahab2.. maka sungguh mudah untuk Kamu bagi menjahanamkan Umno dan BN dalam Pilihanraya 13..) adakah itu cara berdoa yg TERBAIK diajar di PASTI & pondok??....ini persoalan yg UTAMA

      tetapi scr kebetulannya PAS berdoa dgn ADAB yg kurang ajar, hanya kerana PUTRAJAYA & bknnya kerana Allah (dulu kata nak LELONG skrg nak melahap la pulak) ditambah lagi dgn isi kandungan mengK.Okan UMNO secara PUKAL maka perkara ini wajar diberi tentangan.

      kamu kata kamu dizalimi kononya UMNO spt Yahuni zionis...tetapi ada antara kamu satu hari makan sampai 5 kali, kereta mewah, berperut bucit, berpakaian mewah, bebas berniaga, bebas bergerak sana sini, berdemonstrasi menghancurkan harta benda awam & mencederakaan pihak polis & org awam, boleh mengundi, kediaman yg mewah, boleh bergelak ketawa mengutuk kerajaan/org selepas shj solat SUBUH di kedai2 kopi etc....oleh sbb sbhg BESAR kamu ni KUFUR dgn nikmat yg telah Allah kurniakan pd kamu & bumi Malaysia ini maka TIDAKLAH mustahil sekiranya Allah tarik balik segala nikmat yg diberiNYA samada sedikit2 atau kesemuanya....& bukan penganut PAS shj yg akan menerima BALA, tetapi keseluruhan umat manusia di Malaysia akan menerima nasib yg serupa

      Cina ada Negara China, India ada Indianya, org Melayu Malaysia?...sbb itulah demi menyedarkan puak2 spt kamu ni....kami BISING, bukan sbb suka2, tetapi nak mengingatkan supaya BERSYUKUR atas nikmat yg Allah beri.....sesungguhnya UMNO TIDAK PERNAH sama sekali menganjurkan satu solat hajat & beroa utk KEHANCURAN muslim lain, tetapi sebaliknya bg PAS....& jika adapaun segelintir penyokong UMNO yg mendoakan kehancuran PAS itu bukankah doa org perseorangan yg bersifat peribadi yg rasa dizalimi kerana dituduh KAFIR, KHURAFAT & MURTAD?...malah ada yg keluarganya berpecah belah disebabkan FATWA SONGSANG Hadi Awang....ini realiti yg berlaku

      adakah org2 PAS langsung tak pernah berdoa secara perseorangan memohon kehancuran UMNO dlm media maya?....jgn nak menipu

      Padam
  6. Surah Al Araf ayat 55 menyebut :

    berdoalah kepada Tuhan kamu Dengan merendah diri dan (dengan suara) perlahan-lahan. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang Yang melampaui batas.

    bezakanlah adab berdoa PAS yg lalu dgn ayat Quran di atas.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah ternyate PAS mengikut adab berdoa dengan merendah diri, × disebut kehebatan dan bangga akan parti mereka sepertimana parti umno dengan gahnya menyatakan Allah memilih umno utk memerintah semasa PAU berlangsung...

      sebaliknya dalam doa yg dipohon pas ketika itu adalah utk RAKYAT, bukankah itu cukup merendah diri tanpa highlight nama parti dlm doa...

      Padam