Sabtu, 25 Mei 2013

Dah Mengelabah...BN Terpaksa Tukar Nama Baru...

Salam 1Banglasia..Terasa bahang kekalahan parah pada PRU13 yang lalu akan bersambung pada PRU14..maka dengan mengelabah taik babi UmnoNgok tetiba nak tukar nama mereka kepada PATI 1 Malaysia (Pendatang Tanpa Izin 1 Malaysia)..baguslah kalau nak tukar tu..sebab gua rasa ini satu kelebihan kepada PR,sebab orang melayu yang ketagih untuk undi BN di kampung-kampung hanya tahu BN dan lambang Dacing...ini menunjukkan mereka betul-betul sedang mengelabah Taik Khinzir sekarang ini..

Mstar : Parti komponen Barisan Nasional sedang menimbang cadangan untuk menukar nama parti itu sebagai sebahagian daripada proses evolusi selari dengan perkembangan semasa, antara nama yang sedang dipertimbangkan ialah Parti 1Malaysia.

Menurut sumber, ia bagi membolehkan keahlian secara terus bagi mengekalkan parti komponen yang telah dibentuk sejak 1973.

BN adalah pengganti kepada Parti Perikatan terdiri daripada Umno, MCA dan MIC yang merupakan tiga parti komponen utama gabungan itu.

Ia telah ditubuhkan pada 1951 dan didaftarkan pada 1957.
Perubahan itu bakal membawa evolusi kepada BN secara keseluruhan daripada sebuah parti komponen berasaskan kaum kepada satu parti pemerintah.

Menurut sumber, Umno telah berjaya mengembalikan kenyakinan rakyat pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) apabila memenangi 88 berbanding 79 kerusi pada 2008, namun parti komponen lain seperti MCA, Gerakan dan PPP tidak mencatatkan keputusan yang baik.

MCA hanya meraih tujuh kerusi pada PRU-13 berbanding 15 kerusi pada 2008.
PPP turut mencatatkan pencapaian yang lemah, dengan tidak memenangi sebarang kerusi Parlimen serta tidak berjaya menebus kembali kerusi yang mereka tewas pada 2008.

Menteri Wilayah Persekutuan dan Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata beberapa nama telah dicadangkan setakat ini.

"Parti 1Malaysia, Barisan Baru, 1Barisan Malaysia dan Organinasi Rakyat Malaysia Kebangsaan," katanya kepada The Star.

Bagaiamanapun, beliau menafikan sebarang yang disenaraikan itu nama telah dipilih.
Beliau berkata satu kajian mendalam akan dilaksanakan bagi memastikan bahawa mengubah struktur asas parti ialah satu cadangan yang munasabah sebelum isu menukar nama baru parti itu akan diatasi.

1 ulasan:

  1. Namakan sahaja Parti Syaitan Yang Dikenali - dah glemer pun di kalangan pakatan rakyat.

    BalasPadam