Selasa, 28 Mei 2013

Mantan MB Kedah Hidup Mewah...


1.Pentadbiran yang telus , terbuka dan tiada campurtangan oleh kerajaan PR 2008-2013 amat memudahkan tugas KCS dan penjawat awam yang berkhidmat secara jujur dan amanah dengan tugasan.

2.KCS yang tamak dan menyeleweng sedang mengatur strategi untuk membolot sebanyak mngkin "ghanimah"dengan memegang para exco baru yg mmg kaki songlap...exco yg trlalu mentah dan mudah diguna..


3.Beberapa polisi yang dibuat sebelum ini bersifat pro rakyat akan diubah ke pro peniaga untuk keuntungan mudah..(cth : polisi kouta perumahan 50% Bumiputra : 50% Non Bumi telah diubah ke 30:70)


4.Perbelanjaan cermat,jimat dan berhemah oleh kerajaan PR amat sukar diikuti oleh kerajaan sekarang...cthnya perbelanjaan untuk program kenduri kesyukuran MB baru tempohari dikhabarkan 

menelan kos sebanyak RM300.000.(RM15 sekepala x 20,000 org).. itu baru 2 minggu mentadbir..

5.Beberapa orang KCS yang cenderung /membantu (walaupun atas profesionalisma tugas)kepada kerajaan terdahulu akan ditukar atau dibekukan jawatan termasuk beliau!




4 ulasan:

  1. mana ada pemipin parti penyangak & penyamun pandi kutty berani buat ni ? ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  2. Takpalah orang Kedah dapat RM500 - 1000 masa pilihanraya hari tu..cukuplah untuk belanja 5 tahun,yang penting MB Baru kita hidup mewah.kita susah takpa cik oii..

    BalasPadam
  3. Jika kita bersalah jangan pula orang lain nak dipersalahkan.
    Peluang yang diberikan Allah jangan dipersia-siakan, kalau kita persia-siakan, kita hanya pandai mengungkit.
    Selamat Tinggal Ust Azizan dan PAS Kedah. Insyallah 100 tahun lagi orang kedah mahu bertukar kepada PAS.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan sombong,kalau bukan dengan pertambahan pengundi dan kerja haram jadah dengan sogokan wang seperti di Baling jangan haraplah UmnoBN boleh menang!!Kalau Tak Menipu bukan UmnoPorn namanya.

      Padam