Isnin, 21 Februari 2011

Hebattt...Hanya Dengan Melihat "BAS" 17 Masuk Islam...

Beberapa waktu lalu, artikel Gain Peace, Berdakwah pada Bas di kota dengan memaparkan keindahan dan kehebatan islam di dinding-dinding bas di ibu kota ia dilakukan oleh organisasi GainPeace di Chicago. Kegiatan yang dilakukan organisasi ini ternyata membuahkan hasil, bukan hanya mampu memperbetulkan tanggapan masyarakat Barat tentang Islam tapi setelah melihat iklan di badan bas tersebut, terdapat 17 warga Chicago yang mengistiharkan diri mereka masuk Islam.

Salah seorang adalah Leslie C. Toole, seorang guru di Chicago yang sudah sepuluh tahun berkeinginan menganuti Islam. Tekadnya menjadi seorang Muslim akhirnya terlaksana setelah ia melihat iklan GainPeace di badan bas. tersebut.

“Bagaimana menjadi seorang Muslim, itulah yang menjadi pertanyaan utama saya,” sambung Toole sampai akhirnya, ia melihat iklan tentang Islam di bas-bas Chicago Transit Authority (CTA) bertuliskan “Got Questions? Get Answers” dan terus menghubungi nombor telipon yang tertera di badan bas tersebut.

Setelah mendapatkan penjelasan dan berdiskusi dengan pihak GainPeace, Toole mengucap syahadah pada Isnin, 29 September 2008. Kisah Toole masuk Islam hampir serupa kisah 16 Muslim Chicago lainnya yang memilih masuk Islam setelah melihat iklan GainPeace di bas-bas CTA.

Menurut Toole, iklan layanan masyarakat GainPeace yang dipasang di bas-bas merupakan idea brilian untuk menarik perhatian masyarakat. Setelah masuk Islam, Toole yang memilih nama Ilyas sebagai nama Islamnya juga mendapatkan bimbingan seorang mentor dari GainPeace.


Juragan : Malaysia pun hebat jugak bro..Hanya dengan Melihat Shahrizat
170 pemuda menjadi Pitammmm...kuah3..Hancusssss Umno!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan