Sabtu, 5 Mac 2011

Tengok nii.."Pencacai" Umno Kelas "A"..??

Jika penoreh getah lain berlumba-lumba mengejar pendapatan lumayan hasil jualan getah ekoran kenaikan harga komoditi itu, lain pula ceritanya bagi beberapa penoreh getah di Kampung Kerai di sini.

Pemuda yang mahu dikenali sebagai Dee, 37, berkata pendapatannya yang boleh mencecah RM500 sehari itu, sanggup ditinggalkan demi memastikan Barisan Nasional (BN) menang pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau, Ahad ini yang sekaligus membolehkan agenda pembangunan di kampungnya diteruskan.

"Saya dengan rela hati turun padang membantu BN dengan memasang bendera di sekitar kampung saya tidak kira siang atau pun malam demi memastikan BN menang. Kami di kampung berasa amat selesa di bawah pentadbiran BN," katanya dengan penuh semangat.

Dee berkata walaupun sedar tugasan itu mengundang risiko namun beliau dan rakan-rakannya sanggup melakukan tugas itu secara sukarela.

"Kalau nak kira bayaran, dah banyak dah kita dapat manfaat daripada bantuan kerajaan. Jadi bayaran itu bukan masalahnya. Dapat air dan sekotak rokok pun kami dah gembira," katanya yang turut disokong rakannya Rozaimi Mohd Ali, 24.

13 ulasan:

  1. Baguslah......mudah-mudahan hidup anak cucu kamu 20 tahun akan datang jadi bertambah makmur.

    Kalau dah bangang macam ni lah jadinya.

    BalasPadam
  2. aduhai melayu...

    BalasPadam
  3. nilai diri nya hanya sekadar sekotak rokok

    BalasPadam
  4. bahlol punya standard 'pencacai'...
    sekotak rokok dah boleh beli.....
    apa punya bangang budak melaka nie...
    betoi-betoi mcm hang tuah....telaga taik pun terejun daaa......

    kah kah kah........

    BalasPadam
  5. lagi ramai pemuda umno yang bangang macam ni, lagi bagus.
    mudah kerja kami...tak payah sekolah tinggi2. menoreh getah pun boleh kayo...
    bila harga getah jatuh... baru nak nyesal

    BalasPadam
  6. Kesian pd manusia2 mentaliti mcm ni. Sanggup kena tipu sepanjang hayat. Moga diberikan kesedaran satu hari nanti......

    BalasPadam
  7. yup bto;2...nilainya sama mahal dgn sekotak rokok lebih baik jadi lembu jelah lembu lebih kurang 2 ribu sekor...

    BalasPadam
  8. Rakyat Bangkit5 Mac 2011 8:26 PG

    Inilah contoh rakyat yg di sukai BN/UMNO dan kalau boleh BN/UMNO mau semua rakyat contohi orang ni penoreh getah,bodoh dan tidak banyak minta.sampai bilalah melayu nak maju kalau ini perangai mereka nanti bila harga getah jatuh sana-sini tuduh bangsa lain rebut peluang ekonomi melayu..BODOH punya pemuda dah umur 37 pun masih tak sedar...

    BalasPadam
  9. umno amat suka melayu bodoh sampai ke mati...jadi pemimpin bolih tibai hak rakyat tak kira la pemimpin tu kaki betina ke,pembunuh,perasuah,kebas bini orang ke......janji melayu jenis ni ada makan,rumah dan hiburan yang berterusan maka umno akan terus 'jadi pujaan ku'.......labu..labu nasib kau la...

    BalasPadam
  10. kesian kesian , kesian betol....hati kalau dah buta walaupun mata celik macam spot light...macam ni le jadiknya....apa nak buat letih dah bagitau...buta juga....lantak kau lah..

    BalasPadam
  11. Alahai apa nak buat, dah otak tersumbat!

    BalasPadam
  12. Orang tak ada pelajaran memang bagitu, bodoh tengin, bahlol, bangang. Asek duduk dalam kampong aje tak pernah melihat negeri lain. Melayu Melayu apa nak jadi melayu macam ni ????.

    BalasPadam
  13. mangkok Hayun mcm ni banyak yang telah disintok limau oleh bomoh2 umno. Umno cukup suka melayuu mcm ni sebab menteri umno pun mangkok hayun juga sama ja taraf depa semua.

    BalasPadam