Selasa, 15 Mac 2011

Tengok...Pakcik Ni Pun Kantoi,Kerajaan "Gila Babi"..

Seorang guru agama yang uzur terkejut apabila menerima saman atas kesalahan menunggang motosikal secara laju di Kilometer 46, Jalan Alor Setar Butterworth tiga tahun lalu.

Abdul Wahab Tampal, 65, yang hanya mampu menunggang motosikal sejauh tidak sampai lima kilometer itu mendakwa dikenakan saman menggunakan motosikal berkuasa di antara 90 hingga 250 kuasa kuda.

Guru agama ini juga hanya menggunakan motosikal Honda 70cc sahaja dan tidak pernah ke mana-mana dengan motosikal itu kecuali ke masjid atau rumah saudara terdekat.

"Saya hanya menunggang motosikal buruk ini di sekitar kampung ini sahaja," katanya ketika ditemui di rumahnya di Kampung Telok Durian, Kupang dekat sini semalam.

Abdul Wahab didakwa menunggang motosikal jenis Honda bernombor Plat PCV 9314 melakukan kesalahan itu pada 10 September 2008 kira-kira pukul 7.30 pagi.


Cuma ada satu petua kakak nak bagi tahu kpd Ahli Umno cara nak lepas dari saman nii...Kalau pergi ke kaunter pembayaran di mana-mana balai polis sila tunjukkan Kad Keahlian Umno kome...kome akan dikecualikan dari bayaran tersebut dan di kecualikan pula selama 5 tahun tanpa saman..Untungnya jadi Ahli Umno yeop...atau yang lebih sadiss...kome akan dihadiahkan dengan "Penerajanggggg" ke luorrrr...Kuah3....Hancorrr le Umnooooo...





2 ulasan:

  1. kah...kah..kah...padan muka umnoooo....

    BalasPadam
  2. suatu masa munkin tiada cara lain untuk menarek penyokong melainkan cara menunjuk kad keahlian umnoapco maka dikecualikan bayaran saman maka umnoapco akan mengarahkan pehak berkuasa berbuat demikian.

    BalasPadam