Ahad, 14 Ogos 2011

Tengok nii...Siapa "Mamat" Yang Menggerunkan ini..??

Kah..kah..kah..inikah mamat Perkasa yang menggerunkan atau MENGGIURKAN..

Bila gua tengok Mamat "Menggiurkan" ini,gua teringat..kisah Saidina Ali dalam perang khandaq,
apabila Rasulullah menyeru sesiapa yang berani berhadapan dengan seorang panglima perang Kafir Qurais silalah kehadapan,sesungguhnya panglima Kafir Qurais tersebut digambarkan mempunyai tubuh badan yang sasa,kuat dan cengis dengan menunggang kuda dan pedang terhunus ke hadapan.

Lalu Saidina Ali yang berbadan kecil dan kurus melompat ke hadapan menyambut pelawaan Rasullullah,apabila dilihat oleh panglima kafir Qurais tersebut,maka dijerkahnya Saidina Ali dengan berkata,tiadakah orang lain yang lebih gagah dan kuat untuk menentangnya..Lalu saidina Ali menyatakan sesuatu yang menaikkan kemarahan Panglima tersebut.

Sepantas kilat Panglima tersebut menyerang dan dinanti oleh Saidina Ali dengan semangat kental..Belum pun sempat panglima Qurais tersebut mengangkat pedangnya untuk menyerang Saidina Ali..sepantas kilat juga Saidina Ali melepaskan libasan pedangnya keatas penglima qurais tersebut lalu mati,maka bertakbirlah para pejuang islam yang lain.

Moralnya : Bukanlah susuk tubuh yang berketul-ketul dan muka yang ganas ditakuti oleh musuh islam tetapi kekuatuan TAKWA adalah senjata yang sebenar..!! Hancuss Umnooo...



3 ulasan:

  1. MUKA-MUKA NI SEMUA MAU 'FULUS' SAJA ! HULUK FULUS JADI KUAT SEMACAM LAA ,TADAK FULUS PI MAIN JAUH-JAUH UMNGNOK HAHAHA !

    BalasPadam
  2. orang yang beriman tidak takut dengan mereka itu, nampak macam samsing upahan tapi penakut, jangan ingat orang yang beriman tiada isi, belum cuba belun tahu...1x100.

    BalasPadam