Jumaat, 30 Disember 2011

Berasapp..Bekas Ketua Pemuda MCA dan 439 ahlinya sertai (DHPP) PAS..??

Kuah3..Puak Umno tentu "Sawan" and "Gila Khinzir" dengan tajuk kat atas beb..sebab sekarang apapun boleh terjadi,kerana kerapuhan parti-parti yang terdapat dalam BN serta sindrom tidak mempercayai satu sama lain dalam Parti reput tersebut.(Gambar Sekadar Hiasan)

Maka dengan perbalahan MCA Pulau Pinang,Pemuda PAS menghulurkan tangan penyelamat kepada Ketua MCA dan 439 ahlinya menyertai Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP),maka selepas ini akan terdengar orang Umno yang bangang kata,ini namanya "Menangguk di air keruh" fuhhh..Ini zaman IT beb,zaman orang dah celik dan hendakkan kepada keadilan dan kebenaran bukan tahun 70an,apa nak kias-kias..memang pun PAS menangguk di air keruh,kalau menagguk di air jernih bodoh la lu Umno..mana nak dapat hasil.

Sekarang kena menangguk dalam apa jenis air pun,hatta air tembikai ke,air sirap ke atau air karot sekali pun kena tibai jugak bro..yang penting matlamat menjatuhkan kerajaan Zalim, Sombong dan Korup BN ditamatkan riwayatnya pada PRU 13 nanti...Baca kat bawah nii...

Pemuda PAS mempelawa bekas Ketua Pemuda MCA Pulau Pinang, Eng Hiap Boon dan 439 ahlinya menyertai Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) di negeri ini untuk bersama-sama menumbangkan Barisan Nasional (BN) pada pilihanraya umum akan datang. Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang,

Yusni Mat Piah berkata, beliau merasakan masa untuk bersama MCA dan BN memerintah telah berlalu kerana terlalu banyak penyelewengan berlaku melibatkan wang rakyat.
Eng Hiap Boon dan anggotanya meletakkan semua jawatan dalam parti itu beramai-ramai semalam ekoran hilang kepercayaan kepada kepimpinan MCA dan BN.

Tindakan mereka mengakibatkan dua cawangan MCA di negeri itu dibubarkan.

Bercakap dalam satu sidang akhbar di George Town, Eng berkata, beliau dan rakan-rakan seperjuangannya amat kecewa dengan pemimpin parti yang menurutnya sedang berdepan dengan isu moral dan tidak beretika dalam kepimpinan mereka.

Perbalahan dalaman parti, tambahnya, semakin buruk dan para pemimpin pula didakwanya enggan melibatkan diri dengan akar umbi atau berkhidmat kepada rakyat secara ikhlas.

Tindakan Eng Hiap Boon pasti memberikan tamparan hebat kepada pucuk pimpinan terutamanya Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang seakan sudah bersedia dengan kekuatan baru untuk merampas kembali Pulau Pinang daripada Pakatan Rakyat.

Langkah drastik itu juga memberikan kekuatan baru kepada Ketua Menteri, Lim Guan Eng untuk teruskan usaha menyakinkan rakyat dengan berbagai skim batuan hasil lebihan perbelanjaan kerajaan tanpa melihat lagi kebelakang.

"Sebagai Pengerusi Lajnah Perpaduan Nasional Dewan Pemuda PAS Pusat saya menyeru beliau dan ahlinya menyertai DHPP di Pulau Pinang bagi membantu memperkuatkan PAS sekaligus memperkemaskan jentera Pakatan Rakyat yang sedang diperlekehkan oleh Umno dan BN. "Dewan Pemuda PAS yakin ia satu perkembangan yang positif terhadap Pakatan Rakyat di negeri ini, " jelas Husni dalam kenyataannya.

Dewan Pemuda PAS sendiri katanya, cuba mencari jalan mendekati mereka dengan sokongan DHPP Pulau Pinang bagi menerangkan betapa pentingnya perlawaan tersebut. Ia amat wajar kerana Malaysia amnya Pulau Pinang kena di selamatkan daripada jatuh semula ke tangan Umno dan BN yang ketagih kuasa.



10 ulasan:

  1. Badan Bertindak Selamatkan Madrasah Salihiah (BBSMS) akan tetap mengadakan program Munajat Perdana di Madrasah Salihiah di Kancut pada Sabtu ini walaupun Dewan Pemuda Pas Alor Setar membuat laporan polis semalam bagi menghalang program itu diadakan.

    Pengerusi BBSMS, Mansor Ahmad berkata, pihaknya juga ingin menjemput Ketua Pemuda Pas Alor Setar, Mohd. Azam Awang yang membuat laporan polis itu serta orang ramai untuk turut serta pada program tersebut.

    "Aturcara yang akan dijalankan bermula pada pukul 12 tengah hari hingga 5 petang pada hari itu ialah solat Zuhur, solat hajat dan juga tazkirah.

    ------------------------------------------------

    Orang nak solat pun puak Pas nak buat kacau ??
    Apa dah jadi dengan perjuangan Pas sekarang nih..??!

    BalasPadam
  2. logo ditengah dlm gambar yg dipaparkan, kalau tak silap parti gerakan...atau cuma hiasan?

    BalasPadam
  3. rakab oh rakab....tanya satu...siapa roboh masjid bujal, trg?

    surau kampung berembang, selangor?.....semua UMNO...rumah Allah x berganti

    BalasPadam
  4. Umno nak selamatkan surau,jangan jadi munafik puak-puak Umno Haram Jadah ini.Bagitahu surau atau masjid mana dalam Malaysia yang puak Umno Imarahkan??? Belah lah lu rakab..kalau umno tadbir msj atau surau pasti macam nak mampus masj atau surau itu.

    Tempat aku boleh katakan msj dan surau orang Umno nak handle..solat jemaah paling byk 5 orang,majlis ilmu sebulan 3 kali.Bila bukak cerita surau nak roboh golongan munafik Umno ini sibuk nak tunjuk hero.Bangsattttt..

    BalasPadam
  5. oooh Mail kembong,

    Selama ni di Kelantan tu orang Pas sembahyang kat mana yer..??

    sebab setahu aku kerajaan Pas Kelantan cuma mampu bina satu masjid jer selama lebih 20 tahun memerintah negeri tu...

    BalasPadam
  6. kampung aku adalah tempat UMNO paling kuat 1 dunia, satu surau dah mampos (tak beroperasi), masjid pun tunggu masa je nak mampos jugak, lebih baik kau bawa depa tu mai buat solat hajat kat tempat aku, semoga terbuka hati penduduk (UMNO) untuk datang ke surau dan masjid sebelum bala Allah tiba, Aku jemput kau sekali RAKAB, mai tengok.

    BalasPadam
  7. Woi rakab!
    Aku nak tanya hang, berapa banyak NABI saw buat masjid? pi la belajak agama sama rakab woi, islam mengukur kejayaan bukannya dgn kebendaan la, apa guna buat banyak-banyak kalau kosong dan mampos atau banyak tiang dari jamaah. hang ingat bila mati nanti Allah tanya,berapa banyak masjid hang buat masa memerintah ke?

    BalasPadam
  8. rakab adalah tempat dimana kaki diletakkan pada basikal...jadi memang sesuai dengan nama la...manusia jenis otak ada kat kaki kot????kah..kah..kah..umngok nak bela islam???? jalan daaa....

    BalasPadam
  9. rakab ni typical pecacai UMNO...kah kah kah

    duk sibuk buat masjid tp xpegi pun xguna la mangkuk !

    50 tahun UMNO pegang federal government, Hudud mana..? mana undang2 Islam..?

    bukan pemimpin UMNO yang hina2 Islam ke..? mungkin ko ni buta hati, xpun mmg btol2 buta...kah kah kah

    BalasPadam
  10. garagaikareng,

    Kau ni faham ajaran Islam ke tidak ?? Tentang fardhu ain dan fardhu kifayah.

    Kalau nabi tak bina sekolah dan U, jadi kita tak perlu bina laa yer..??

    Cuba luaskan pemikiran tu..

    BalasPadam