Selasa, 5 Mac 2013

Terkinii...Kumpulan Bersenjata Sulu Tumpas!!!


KPN: Tiada kecederaan atau kemalangan di kalangan pasukan keselamatan Malaysia.
KAMPUNG TANDUO: Kumpulan bersenjata Sulu bersenjata telah ditumpaskan oleh pasukan keselamatan Malaysia dalam kejadian tembak-menembak secara besar-besaran bermula pukul 7 pagi Selasa, kata sumber polis.
Pasukan keselamatan Malaysia berada di peringkat keempat dalam Ops Sulu apabila mereka mengawal keselamatan kampung yang dikepung oleh kira-kira 100 lelaki bersenjata yang merupakan pengikut kepada seorang individu yang mendakwa dirinya sebagai Sultan Sulu, yang menegaskan bahawa saudaranya mengetuai kumpulan itu untuk berada di Tanduo sehingga mati walaupun tarikh akhir yang dilanjutkan, yang diberikan kepada mereka untuk meninggalkan kawasan itu tanpa pertumpahan darah.
Rundingan untuk menyelesaikan pencerobohan, untuk dilakukan secara aman telah gagal dan pada pagi Selasa, jet pejuang terbang melakukan serangan, diikuti oleh pasukan polis elit yang turut menghadapi pertempuran itu.
Ketua Polis Negara memberitahu pemberita pada pukul 11.30 pagi bahawa tiada mangsa di kalangan rakyat Malaysia tetapi bilangan mangsa untuk lelaki bersenjata masih tidak diketahui.
Keadaan di semua bahagian pantai timur Sabah adalah terkawal oleh pihak polis dan tentera yang mengawal ketat keselamatan di beberapa lokasi strategi di mana mereka diancam oleh tindakan daripada pengikut Sultan Sulu bahawa akan berlakunya serangan balas sekiranya penceroboh Sulu dikalahkan.

10 ulasan:

  1. kerana tamak kuasa... rakyat dijadikan korban
    kenapa laaaa umno zalim sezalimnya
    tak cukup segala duit rakyat diperah
    dikerah.... darah rakyat turut jadi mainan mereka

    BalasPadam
  2. xde kene mngena politik...jgn hny menuding jari.tapi berusaha untuk sama sama menangani...jgn terlalu prasangka

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan bercakap memandai kalau tak tahu kebenaran atau kesahihan akan sesuatu, bukan masa nya utk berpolitik atau dengki sakit hati. Yang penting doakan semuanya selesai dgn cepat, segalanya baik dan selamat. Jangan laaa mngeruhkan keadaan yg sedia keruh.

      Padam
  3. Xde kene mengena politik????????????????? sekolah mane nko belajor beb? Ketua umno KK istihar jadi sultan sulu ape jadah.?

    BalasPadam
  4. Please la weiii rakyat Malaysia .....bukan masa yg tepat sesuai dan tak ada faedah langsung laaa korang nk mngeruhkan keadaan sekarang ni berbalah sesama sendiri, bercakap politik itu ini, diorang bergadai nyawa kat sana nk selesaikn masalah besar ni karang tak psal2 pulak timbul isu rakyat Malaysia berbalah sesama sendiri ....come on laa ...this is not the right time. Berdoa negara kembali aman dari anasir luar tu!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nasib baik rakyat suluk, kalau rakyat mongolia dah lama kena c4. Mane nko berada masa rakyat bersatu mencari kebenaran la wei.Cakap tak serupa bikin inila hakikat pimpinan ameno...yena pooooodah.Jual negara pada pendatang nko tak rasa bersalah pun....masih nak salahkan rakyat yg mencari kebenaran!!!!..memang tun megadeath nak haram jadah...serupalah najib nko tu. Yg paling haramjadah ialah pencacai macam nko.....semalam pegawai polis yg terkorban telah di semadikan di usj 18....bro kena cincang beb....kenapa tak di khabor kan kat rakyat keadaan sebenar.

      Padam
  5. kes LD kalau diserah pd ATM..negara xkn kehilangan 8 anggota PDRM..nk runding la nk jumpa selebriti la nk tgu duit BRIM la dan mcm2 lg omongan KDN..ATM kita lebih mahir dlm pertempuran melawan gerila..sbb dh terbukti PKM letak senjata 1989... skrg semua pemimpin ameno sunyi sepi..pastu tuduh DSAI dalangnya...x ke banganggg jawabnya... bg keluarga mangsa LD..takhziah semoga Allah SWT merahmati roh2 mereka..

    BalasPadam
  6. menutup malu bagi ic pada warga philipina warga polis askar jadi mangsa yang kaya raya bukan askar atau pun polis yang kaya menteri menteri penyayak penyamun.perdana menteri bini pun takut.jual ic nak tutup malu buat sandiwara.lepas ni nak bayar pula rakyat philipina yang terkorban.habis lagi le duit rakyat .ada baiknya menteri menteri ini dibahagian hadapan baru telor menterini kecut rupa jeruk

    BalasPadam
  7. Bro;

    Cuba check... blog lu "detected malware".

    BalasPadam
  8. menuntut sabah bg menaikkan nama kesultanan sulu.... sama mcm assabiyah je... rase2 aku...

    klu Islam yg di atas puncak perjuangan... saudara seIslam ku dr sulu xkn menyerang msia membabi buta...

    sulu darul Islam aku sokong dan hormati... tp klu nk nek blk ksultanan sulu ikut warisan darah kiram... pada Allah saja aku serahkan segalanya....

    lu pikir la blk org sulu...

    BalasPadam