Selasa, 14 Mei 2013

Umno Hulur Tangan..Jawapan TG Abdul Hadi Menyakitkan..

Umno bertambah sakit..Ketika pemimpin Umno bercelaru dengan apa yang berlaku buat pertama kalinya dalam sejarah Malaysia iaitu kerajaan minoriti, Umno melalui agen-agennya menghulurkan tangan kononnya demi perpaduan.

Dengan rasminya Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang (gambar kiri) menolaknya manakala sebelum ini Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mencela usaha yang disifatkan beliau berniat tidak baik itu.

"itu orang tengah lemas, saya orang tepi laut tahulah. Orang tengah lemas tidak boleh pergi dekat, kalau pergi dekat dia raba (tarik) kita tenggelam sekali," kata Tuan Guru Abdul Hadi kepada media di Kota Bharu semalam.

"Ini adalah kerajaan minoriti yang pertama dalam sejarah Malaysia," kata Pengarah Eksekutif Pusat Penyelidikan PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad (gambar kanan) mengulas isu ini.

Dalam pilihan raya umum baru-baru ini, BN mendapat undi popular sebanyak 47 % manakala Pakatan Rakyat 49.9 peratus (PAS - 14.5%,  DAP- 15.4% dan PKR-20%).

Selain itu, Pakatan juga berjaya menambah bilangan kerusi Parlimen dalam pilihan raya ini dari 82 ke 89 kerusi Parlimen.

Walaupun berkurang dari segi bilangan anggota Parlimen tetapi terbukti majoriti rakyat negara ini bersama dengan Pakatan Rakyat.

"Memang kita bersyukur dan menerima takdir yang ditetapkan Allah SWT tetapi kita tidak akan redha dengan penipuan yang dilakukan," kata Dr Dzulkefly yang kalah dengan majoriti 460 undi sahaja.

Sehubungan dengan itu, katanya, PAS akan mengkaji semua penipuan ini dan akan membuat pendedahan mengenainya.

Dr Dzulkefly telah dilantik sebagai Timbalan Pengerusi JK Post Mortem yang dibentuk oleh PAS untuk mengkaji prestasi PAS dalam pilihan raya umum ke 13.

Pengerusi JK ini adalah Salahudin Ayub, Naib Presiden PAS.

Dr Dzul berkata, tindakan Umno menggunakan pendekatan perkauman sekarang amat tidak wajar dan perlu dicela.

11 ulasan:

  1. lemas??? PAS dgn 21 kerusi... UMNO 88 kerusi... siapa yg lemas sebnarnya??? hilang pulak kedah pada UMNO... x sedar diri lagi?? hahaha... sian...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dasar macai hina..otak lembu xboleh berfikir lagi..

      Padam
  2. Kalau dah tak lemas kenapa pula nak memujuk, merayu dan entah apa bahasa lagi berulang-ulang agar PAS bergabung dengan umNO. Nak memaksa pula tu....hidung tak mancung pipi tersorong-sorong. Dah tu masih jual mahal. Apa rah..

    BalasPadam
  3. 4:54..bodoh tak boleh di ajar...

    BalasPadam
  4. Biar depa tenggelam dulu. Jgn kita ikut tenggelam

    BalasPadam
  5. Padan muka Pemimpin Umngok yg kelemasan.dah nak tenggelam baru nak mintak tolong.Bingai punye pemimpin.

    BalasPadam
  6. Umno dulu selalu tibai kasi PAS. Kata PAS parti ajaran sesat, kaki fitnah, ulamak bodoh dan sebagainya. BN dahlah kerajaan minoriti nak minta tolong pulak dari PAS. Kerajaan haram jadah.

    BalasPadam
  7. Hangpa la haram jadah.. bermusuh mcm arab jahiliyyah.. hangpa yg lemah menjilat kaki org lain tp masih lagak sombong.. ini sifat syaitan.. ni 'sanad' syaitan yg Nik Najis bwk ajaq bg hangpa amal.

    Sifat org mukmin ialah pemaaf dan lihat yg mana baik utk Islam jom jalan.. ni tk habih2 dgn dendam.. sikit2 UMNO itu ini.. dgn DAP mcm terjelir lidah mcm anjing lapar.

    Sedaq diri la PAS oii..hangpa ni bangsa TAKSUB.. bangsa ASSOBIYYAH JAHILIYAH.. ayat Al-Quran main amik sekerat2.. ambik yg UMNO xbuat.. yg lain hangpa sembunyi.. bab Tauhid Allah pun tunggang langgang tu pun tergedik2 nk hukum org lain tolak Islam.. biar Tuhan ajaq hangpa jatuh jd puak yg hina dunia dan akhirat selagi tkmau bertaubat dn berubah!

    PAS LAKNATULLAH!

    BalasPadam
    Balasan
    1. hye syaitan yg di kenali...udah2la...

      Padam
  8. 6:38.. Memang dari umno laknatullah.aku amat benci org menghina ulama.

    BalasPadam
  9. Weh jg mulut tu.jgn hina ulamak...nk hina ahli pas ikut suke ko la.tp jgn hina ulamak...org mcm ko ni yg Al Quran kata golongan yg mengagungkn pemimpim fasik n menghina ulamak.ulamak dunia seperti yusuf Qardawi mengiktiraf ulamak Pas.. bertaubatla woi sblm Allah cabut nyawa ko

    BalasPadam